Na czym polega skuteczna reklama na facebooku?

Na czym polega skuteczna reklama na facebooku?

Media społecznościowe

Jak często wyświetla się nam jakaś reklama na facebooku? W Polsce Facebook jest zdecydowanie najczęściej wykorzystywanym i najpopularniejszym portalem społecznościowym. Codziennie korzysta z niego ponad 15 milionów Polaków i ponad 2 miliardy ludzi na całym świecie. Ten potencjał zauważyły również firmy i coraz częściej wykorzystują Facebook jako kanał marketingowy. Jednak samo założenie firmowego profilu w mediach społecznościowych to za mało, by odnieść sukces. Co więc zrobić aby nasza reklama na facebooku była skuteczna? Jeśli nie wiesz, to przeczytaj koniecznie i dowiedz się co robić, by efektywnie promować swój biznes w sieci!

Praca u podstaw, czyli określenie celu działań

Wiele firm decyduje się na stworzenie swojego firmowego profilu w social mediach, nie mając żadnego konkretnego planu. Nie wiedzą ani, co chcą osiągnąć, ani po co w zasadzie to robią. Takie podejście nie dodaje motywacji. Dodatkowo może niekorzystnie wpływać na wizerunek firmy. Słabej jakości treści, brak systematyczności i reklamy na faecebooku – użytkownicy bardzo szybko zniechęcają się do tego typu profili. Dlatego już na samym początku warto zastanowić się, jaki jest nasz cel.

Co dokładnie chcielibyśmy osiągnąć za pośrednictwem kampanii w social mediach. Czy chodzi przede wszystkim o zwiększenie sprzedaży? Czy może ważna jest poprawa wizerunku i stworzenie zaangażowanej społeczności? Czasami lepiej skupić się właśnie na tym drugim, aby dopiero po pewnym czasie zacząć pracować nad wzrostem popytu wśród odbiorców. Najważniejsze to mieć cel i wytrwale do niego dążyć!

Reklama na facebooku – sprecyzuj, jaka jest Twoja grupa docelowa

To, jak określisz swoją grupę docelową ma tak naprawdę znaczenie szczególne. Na podstawie parametrów takich jak wiek, płeć, zawód, hobby, lokalizacja czy aktywność ustalasz, do kogo dotrze Twoja reklama na facebooku. Im lepiej określisz, kim są twoi potencjalni klienci, tym lepsze efekty przyniesie promocja. Wpłynie to też pozytywnie na efektywne wydawanie budżetu przeznaczonego na reklamę. Nikt przecież nie lubi marnować pieniędzy! Szczególnie że można zainwestować je w kolejne działania lub przeznaczyć na promocję w innym medium społecznościowym, lub po prostu offline.

Bądź na bieżąco

Jednym z najprostszych sposobów na wypromowanie reklamy na facebooku, jest wstrzelenie się w odpowiedni moment. Każda branża ma swoje dobre momenty. Mogą to być koncerty, międzynarodowe dni lub celebrujące różne wydarzenia, zawody czy też różne rocznice.

 

Reklama na facebooku – dbaj o jakość treści i zaangażowanie użytkowników

W mediach społecznościowych wartościowe treści obronią się same. Administracja fanpage nie jest łatwa, ale jeśli będziesz regularnie publikować teksty, które zainteresują użytkowników, to zanim się obejrzysz, zgromadzisz na profilu cała rzeszę obserwujących. Dobre efekty przynosi również wchodzenie w interakcje z odbiorcami. Zachęcanie ich do podzielenia się swoim zdaniem na dany temat czy do opowiedzenia jakiejś historii.

Coraz częściej można spotkać się też z konkursami organizowanymi na firmowych profilach na Facebooku. To również doskonały sposób na wzbudzenie ruchu na stronie. Takie wpisy są zazwyczaj chętniej komentowane i udostępniane. Dodatkowo organizacja konkursu z nagrodami może pozytywnie wpłynąć na wizerunek firmy! To zdecydowanie pomysł warty rozważenia.

Reklama na facebooku – określenie budżetu i harmonogramu działań

Budżet i harmonogram kampanii reklamowej na Facebooku należą do tych rzeczy, o których absolutnie nie można zapomnieć. Liczy się zarówno godzina i dzień publikacji wpisów, jak i czas trwania płatnej reklamy. Dobrze jest rozważyć wszystkie opcje już na samym początku i wybrać te, które wydają się najrozsądniejsze. Oczywiście w czasie trwania kampanii można dokonać zmian. Jednak warto zacząć już z konkretnym planem, który znacznie ułatwi odnalezienie się w Facebookowej rzeczywistości. Określenie kwoty, jaką jesteśmy w stanie wygospodarować na płatną promocję, już na samym początku, pozwoli rozłożyć budżet równomierne.

 

Reklama na facebooku – monitoruj wskaźnik trafności

Wskaźnik trafności dostępny wśród facebookowych narzędzi to szacunkowa ocena reakcji odbiorców na reklamę. Zasada jest prosta: im wyższy wskaźnik, tym bardziej skuteczna reklama na facebooku. Warto regularnie kontrolować jakie wyniki osiągamy. Jeśli znacznik zdecydowanie bardziej zbliża się do 1 niż do 10, to warto rozważyć wyłączenie aktualnej reklamy i przygotowanie jej na nowo. Tak będzie lepiej i korzystniej. Pieniądze nie zostaną zmarnowane na pojedyncze kliknięcia, a reklama ostatecznie trafi do szerszego grona zainteresowanych.

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
promowanie posta fb Reklama fb

Related Posts