Menu

BOTY NA MESSENGERA

 

W świecie technologii, BOT’y od jakiegoś czasu są jednym z najgorętszych tematów. Czym są? Jak działają? Jakie korzyści mogą przynieść dla Twojego biznesu? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz poniżej.

BOT? Co to?

BOT to program, który ma w sposób imitujący inteligencję, prowadzić konwersację z użytkownikami odwiedzającymi fanpage lub Twoją stronę www. Dotychczas, osoby chcące skontaktować się z firmą za pośrednictwem fanpage’a lub formularza kontaktowego na stronie www, musiały czekać aż przedstawiciel firmy odpowie na przesłane zapytanie. Obecnie dzięki zastosowaniu BOT’a, firma może błyskawicznie odpowiadać na otrzymane wiadomości. Co więcej, może zachęcić potencjalnego klienta do interakcji!

Jak to działa?

Do procesu programowania BOT’a można podejść na dwa sposoby. Można stworzyć BOT’a od podstaw lub skorzystać z gotowych narzędzi, których funkcjonalności są dostosowywane do potrzeb danej firmy . Obydwie metody mają swoje zalety i wady. My w większości przypadków bazujemy na gotowych rozwiązaniach, a następnie dodajemy funkcjonalności na których zależy danemu klientowi. Z doświadczenia wiemy, że dzięki takiemu podejściu proces tworzenia BOT’a jest mniej czasochłonny, znacznie tańszy i mniej podatny na błędy.

Jeśli chcesz sprawdzić jak może wyglądać konwersacja z BOT’em kliknij TU: m.me/RestauracjaStMarten

… lub obejrzyj poniższe video :)

Jakie korzyści BOT’y mogą przynieść dla Twojego biznesu?

Korzyści jest wiele dlatego podzieliliśmy je na trzy grupy: marketingowe, wizerunkowe, administracyjne.

Korzyści marketingowe:

  • Nowy kanał komunikacji. Użytkownicy Facebooka wykorzystują do komunikacji ze swoimi znajomymi platformy Messenger częściej niż np. wiadomości SMS
  • Platformę Messenger można podpiąć pod stronę www. Dzięki temu Twoja strona www zyskana nową funkcjonalność
  • Możliwość kierowania reklam do osób, które skontaktowały się z firmą za pośrednictwem Messengera
  • Poprzez analizę konwersacji uzyskujemy dane o tym co interesowało konkretnych rozmówców
  • Aktywizacja sprzedaży

Korzyści wizerunkowe:

  • Postawa prokliencka - firma otwarta na interakcje z konsumentami
  • Komunikacja z klientem za pomocą medium, z którego korzysta na codzień
  • Nowe, ciekawe rozwiązanie technologiczne wychodzące na przeciw oczekiwaniom klienta

Korzyści administracyjne:

  • Możliwość odciążenia personelu z czasochłonnych czynności
  • Komunikacja z klientami 24/7
  • Możliwość rozmowy w różnych językach
  • BOT nie ma humorów lub gorszych dni :)
Napisz do nas!