Co ma wspólnego założenie firmowego bloga z poprawą widoczności strony?
W przestrzeni wirtualnej można znaleźć wiele narzędzi, które pomogą w promocji marki. Jednym z nich jest blog firmowy, nierozerwalnie związany także z content marketingiem. Regularne publikowanie ciekawostek, wpisów i artykułów, może sprawić, że założenie firmowego bloga będzie miało bezpośredni wpływ na pozycjonowanie strony marki. Oczywiście ważna jest systematyczność, jakość publikowanych treści, odpowiedni dobór słów kluczowych czy ciekawość podjętego tematu. Jeżeli włożymy w to serce, to te działania na pewno nie pójdą na marne i dadzą firmie wiele korzyści!
Czy warto inwestować w marketing treści? Regularne działania na blogu pomogą zamienić odbiorców w klientów. Bo choć samo pisanie może przynieść dużo frajdy, to nie powinniśmy zapominać o tym, że prowadzimy ten blog z myślą o własnej marce. Obecność marki na najpopularniejszych social mediach, Google Maps czy portalach branżowych i grupach tematycznych to kolejna szansa na zwiększenie jej rozpoznawalności i zapisania się na trwałe w świadomości użytkowników. Obecność marki w Internecie to możliwość skorzystania z wielu działań marketingowych, co warto mieć na uwadze.
Czym jest blog firmowy i kiedy warto go założyć?
Blog firmowy to jednocześnie pewne miejsce w sieci, bardzo charakterystyczne i zarezerwowane dla konkretnej firmy, a zarazem pożyteczne narzędzie marketingowe. Innymi słowy, to strona internetowa, na której firma może publikować wszelkie wpisy (często dłuższe i bardziej swobodne) dotyczące własnej działalności. Zazwyczaj są w nich sprytnie przemycone produkty firmy.
Klienci często też szukają na takich właśnie stronach dodatkowych, praktycznych informacji i na ich podstawie mogą dokonać decyzji zakupowej. W końcu, gdzie najlepiej poczytać o danej rzeczy, niż na blogu firmowym? Rzetelne i wartościowe informacje z pierwszej ręki nie mogą równać się z tymi, które klient na temat danej marki znajdzie gdzie indziej… Kto powinien zdecydować się na założenie firmowego bloga? W zasadzie każdy, kto ma coś do zaoferowania innym i chce do nich dotrzeć. To z kolei z pewnością ułatwia blog, który dobrze prowadzony bezpośrednio wpływa na poprawę widoczności strony w sieci.
Założenie firmowego bloga — korzyści
Raz stworzone teksty to inwestycja na lata, gdyż zostają na blogu na zawsze (a przynajmniej do wtedy, do kiedy działa domena). Wartościowe tematy, umiejętne wplatanie słów kluczowych, częste umieszczanie wpisów, optymalizacja grafik mają wpływ na wysoką pozycję strony w wyszukiwarce Google, ale to nie jedyne zalety prowadzenia bloga. Prócz tego możemy liczyć także na:
- umocnienie wizerunku marki,
- budowanie pozycji eksperta w branży,
- większy ruch na stronie,
- większe zainteresowanie ze strony odbiorców,
- darmowy marketing szeptany,
- pozostawienie w tyle bezblogowej konkurencji,
- wzrost liczby leadów,
- lepszą sprzedaż,
- większe zyski.
Ile czasu musi minąć, żeby założenie firmowego bloga przyniosło pierwsze efekty? Będąc na początku swojej blogerskiej drogi, kiedy na stronie nie ma jeszcze zbyt wielu treści, nic tak bardzo nie wpływa na efekty pracy, jak publikowanie wartościowych tekstów i to jak najczęściej.
Co może zaszkodzić marce, czego lepiej nie publikować?
Blog firmowy może skutecznie wpłynąć na budowanie mocnego wizerunku marki i zwiększyć zainteresowanie konsumentów jej produktami czy usługami. Nie oznacza to jednak, że można to osiągnąć z dani na dzień. Jak w przypadku większości działań, efekty przychodzą z czasem. Nawet najlepszy blog nie spełni swoich funkcji, jeżeli nie postawimy na systematyczność, czyli regularne i częste zamieszczanie wpisów.
Publikowanie tekstów raz na pół roku na pewno nie zadziała na korzyść marki. Podobnie, jak umieszczanie tekstów na tematy, o których zwyczajnie nie mamy bladego pojęcia. Zamiast wyjść na ekspertów w branży, zapiszemy się w świadomości odbiorców jako oszuści. Brak aktualizowania bloga może sprawić, że niektóre informacje także wprowadzą innych w błąd i zniechęcą do naszej marki.
Czy założenie firmowego bloga to dobre rozwiązanie w przypadku niewielkich firm?
Mogłoby się wydawać, że nieduże przedsiębiorstwa nie potrzebują aż tak rozbudowanych działań i prowadzenie bloga nie jest im zupełnie potrzebne. W rzeczywistości jest wręcz odwrotnie. Małe firmy mogą zyskać wartościowych klientów i znacznie poszerzyć ich grono prowadząc bloga. To z kolei przekłada się na bezpośrednie zyski. Najlepsze rezultaty daje regularne publikowanie artykułów, przynajmniej kilkanaście razy w miesiącu, co znacząco zwiększa ruch na stronie. Jeżeli tylko jesteśmy w stanie sami przygotować ciekawe i wartościowe teksty, to prowadzenie bloga nic nas nie kosztuje, a może przełożyć się na zwiększenie zarobku.