Co to jest Google Ads

Co to jest Google Ads?

Pozycjonowanie

Żyjemy w czasach, w których obecność w wirtualnej przestrzeni stała się w przypadku wielu firm jednym z warunków utrzymania się na rynku. Przedsiębiorcy poszukują skutecznych rozwiązań, aby zareklamować się w sieci, a jednym z nich jest Google Ads (dawniej Google AdWords). System ten cieszy się obecnie dużą popularnością, dlatego warto przyjrzeć mu się nieco bliżej.

Czym jest Google Ads?

Dla wielu właścicieli firm znaczenie wciąż jest nie do końca jasne. W największym uogólnieniu jest to system reklamowy umożliwiający wyświetlanie linków w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google oraz na stronach pokrewnych, działających w ramach programu Google AdSense. Innymi słowy, Google Ads jest systemem reklamowym należącym do firmy Google, pozwalającym na wyświetlanie reklamy tekstowej oraz produktowej w wyszukiwarce, reklamy graficznej sieci Google Display Network oraz reklam wideo w serwisie YouTube.

Jakie możliwości zapewnia?

Co to jest kampania remarketingowa

Każdy przedsiębiorca, który decyduje się na uruchomienie własnej strony internetowej, powinien podjąć odpowiednie działania sprzyjające osiągnięciu wysokich wyników w wyszukiwarce Google. Jedną z najczęściej wybieranych opcji jest Google Ads. Istnieje kilka rodzajów reklamy w tej sieci reklamowej. Pierwszym z nich jest Google Ads Search, czyli tekstowe reklamy w wyszukiwarce Google. Dzięki niej, po wpisaniu przez użytkownika frazy związanej z działalnością danej firmy, na górze wyszukiwania pojawi się link danej strony. Dalej mamy Google Display Network, czyli reklamę banerową, za sprawą której możliwe jest wyświetlanie reklamy graficznej na witrynach internetowych i w aplikacjach, oraz Google Shopping. Ta ostatnia odmiana oznacza kampanie produktowe Google, umożliwiające prezentowanie określonych bądź wszystkich produktów danej firmy, bezpośrednio w wyszukiwarce Google.

Właściciele stron mogą również skorzystać z kampanii PLA, polegającej na wyświetlaniu reklam po wpisaniu przez użytkownika określonych słów kluczowych. Jeszcze jedną dostępną w ramach Google Ads opcją, jest kampania remarketingowa, polegająca na kierowaniu reklamy do tych odbiorców, którzy mieli już styczność z daną witryną i produktami/usługami firmy..

Czy istnieje alternatywa dla Google Ads?

Czym jest Google Ads

Alternatywą jest pozycjonowanie. Jest to jednak proces długotrwały i wymagający więcej wysiłku, choć w dłuższej perspektywie pozwala osiągnąć wysoce zadowalające rezultaty. Dlatego w przypadku firm, które ukierunkowane są na szybką promocję swoich produktów oraz usług, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie Google Ads. Rozwiązanie to wybierane jest bardzo często w przypadku dopiero co utworzonych stron. Pozycjonowanie rekomendowane jest zaś firmom posiadającym szeroki asortyment lub szeroki zakres usług. Choć wymaga ono pewnej konsekwencji w działaniu, to opcja ta jest w stanie przynieść długotrwałe efekty, stając się w rezultacie bardziej opłacalną.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
kampania remarketingowa pozycjonowanie strona internetowa

Related Posts