Content marketing jako klucz do sukcesu

Content marketing jako klucz do sukcesu

Marketing

Content marketing w ostatnich latach zdobył ogromną popularność na rynku. Obecnie uznaje się go za jedno z najbardziej skutecznych narzędzi marketingowych. Skupia się on nie tyle na perswazji ile na dostarczaniu odbiorcy racjonalnych argumentów i uświadamianiu korzyści. Jest to swego rodzaju sztuka komunikacji z klientem, która stawia na wartościowe treści. Jak wykorzystać więc możliwości content marketingu w promocji firmy? O czym należy pamiętać w czasie trwania kampanii? Odpowiedzi znajdziesz poniżej!

Czym tak właściwie jest content marketing?

Content marketing w języku polskim najczęściej określany jest jako marketing treści. To wszystkie działania skupiające się na tworzeniu tekstów, które odpowiadają na potrzeby odbiorców i są dla nich interesujące. Wpływa to przyciągnięcie uwagi wybranej grupy docelowej oraz wzrost zaangażowania i lojalności tejże grupy. Działania te oczywiście nie muszą ograniczać się tylko do Internetu. Pod pojęciem content marketingu znajdują się również treści dostarczane do klientów za pośrednictwem prasy branżowej, gazetek, folderów, broszur czy ulotek. Co więcej, w tym wszystkim nie chodzi tylko i wyłączenie o treść pisaną. Liczy się każda forma wartościowego przekazu. Mogą to być prezentacje multimedialne, audiobooki, webinary, filmiki video, grafiki, infografiki czy coraz popularniejsze w ostatnim czasie podcasty.

Główne korzyści content marketingu

Istnieje niezliczona ilość korzyści wynikających z content marketingu. Natomiast trzeba mieć świadomość, że bardzo ważna jest w tym przypadku cierpliwość i konsekwencja. Działania content marketingowe to zwykle działania długoterminowe, ale bardzo opłacalne. Wpływają między innymi na:

  • Budowanie wizerunku eksperta w branży – Regularnie publikowanie wartościowych treści przyczynia się do większej rozpoznawalności marki. Ludzie wiedzą, że to na Twojej stronie mogą znaleźć przydatne i pomocne treści. Przekłada się to na większe zaufanie i zdobycie pozycji eksperta w danej dziedzinie.
  • Pozyskanie informacji o klientach – content marketing pokazuje Ci, co działa na twoich odbiorców. Jakie treści są dla nich wartościowe, a które niekoniecznie. Na tej podstawie możesz ustalić cele oraz priorytety w firmie, a także wykorzystać informacje do innych działań marketingowych.
  • Wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania – Odpowiednio zoptymalizowane treści, napisane zgodnie z zasadami SEO, wpłyną pozytywnie na pozycje strony w wynikach Google. Wpłynie to realnie na zwiększenie prawdopodobieństwa sprzedaży i podniesienie zysków
  • Uniezależnienie się od płatnych źródeł ruchu na stronie – Dywersyfikacją źródeł pozyskania klienta to zawsze dobry ruch. Płatna reklama wymaga ciągłego inwestowania, działa zero-jedynkowo. Natomiast content marketing działa długoterminowo i na stałe poprawia pozycję strony w Internecie.
  • Poprawę budżetu – Marketing treści w porównaniu do innych form promocji, jest relatywnie tani. Co prawda wymaga odpowiednich umiejętności i doświadczenia, jednak pozwala na osiągnięcie doskonałych rezultatów i utrzymanie ich przez długi czas.

 

Internauci są zainteresowani wartościowymi informacjami

Ludzie wykorzystują do tego głównie wyszukiwarki i sieci społecznościowe. Zdecydowanie częściej osoby udostępniają znajomym w formie linku lub polecenia, interesująco napisaną, praktyczną treść niż dobrą stronę docelową kampanii PPC albo atrakcyjny mailing. Wysyłając im odpowiedzi na nurtujące ich pytania, zyskujesz  czytelników i dodatkowe linki prowadzące do twojej strony.

Połączenie tych dwóch rzeczy, tj. wysokiej jakości treści i naturalnych linków do niej prowadzących są decydowanie podstawą skutecznych działań SEO. Są one zgodne z wytycznymi stawianymi przez wyszukiwarki, więc też wśród całej gamy działań pozycjonerskich są z pewnością najbezpieczniejsze i najbardziej trwałe.

Jak tworzyć wartościowe treści?

Wiadomo, jak działa content marketing. Jednak skąd mieć pewność, że treści, które tworzymy, są wartościowe i będą skutecznie przyciągać odbiorców? Zacznijmy od początku. Aż 1/3 firm przyznaje się do tego, że prowadzi działania bez określenia konkretnej strategii! To bardzo złe podejście. Pierwszym krokiem ku skutecznej kampanii jest właśnie strategia. Należy określić cele, a także grupę odbiorców.

Następnie, jeśli zależy Ci na tym, by być zauważonym, musisz określić, z jakimi problemami zmagają się twoi potencjalni klienci. Spróbuj wczuć się w ich sytuację i stworzyć listę problemów, z którymi mogą się zmagać. Dzięki temu dowiesz się jakie teksty przyciągną uwagę odbiorców. Następnie w procesie tworzenia konkretnych artykułów i wpisów zadbaj o ich jakość. Podstawą jest odpowiednia stylistyka, brak błędów gramatycznych i interpunkcyjnych, a także kreatywność.

Teksty muszą być ciekawe, przyciągać czytelnika. Nie mogą wywoływać ziewania już przy drugiej linijce. Możliwości jest sporo. Można wykorzystać dodatkowo zdjęcia, infografiki czy przerzucić się na inne formy komunikacji jak na przykład nagrania video. Najważniejsze jest wzbudzenie zainteresowania! Jeśli myślisz, że nie jesteś sobie w stanie sam poradzić, warto jest rozpocząć współpracę z agencją marketingwą, która pomoże wybrać idealny plan działania dla Twojej firmy.

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
content is king Content marketing copywriting

Related Posts