Ile kosztuje reklama w Google Ads?

Ile kosztuje reklama w Google Ads?

Agencje marketingowe Marketing Pozycjonowanie

Posiadanie firmowej strony stało się już powszechnym standardem w biznesie. Dlatego reklama w Google Ads jest coraz częściej podejmowanym wątkiem w świecie marketingu. Wielu przedsiębiorców zastanawia się również, z jakimi kosztami się ona wiąże. Postaramy się nieco przybliżyć tę kwestię.

Czym jest Google Ads?

Na czym polega kampania marketingowa

Nim przejdziemy do kwestii kosztów, w pierwszej kolejności należałoby określić, co to jest Google Ads. W największym uogólnieniu pod pojęciem tym kryje się system reklamowy zapewniający możliwość wyświetlania linków w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google, a także na stronach pokrewnych, działających w ramach programu Google AdSense. Google Ads jest systemem reklamowym, którego właścicielem jest firma Google, umożliwiającym wyświetlanie reklamy tekstowej oraz produktowej w wyszukiwarce, reklamy graficznej sieci Google Display Network oraz reklam wideo w serwisie YouTube.

Reklama w Google Ads traktowana jest obecnie jako jeden ze sposobów na zwiększenie widoczności firmy w przestrzeni wirtualnej. A ta jak powszechnie wiadomo, jest jednym z wyznaczników sukcesu. Oczywiście reklama w Google Ads wiąże się określonymi kosztami, jednak istnieją bardzo duże szanse, że te zwrócą się z nawiązką za sprawą osiągniętych dzięki niej, lepszych osiągów.

Reklama w Google Ads. Z jakimi kosztami trzeba się liczyć?

Jak działa kampania marketingowa

Każdy, kto jest zainteresowany usługą, jaką jest reklama w Google Ads, zastanawia się jaką cenę należy za nią uiścić. Generalnie nie ma tu jednej stałej stawki, a na koszt zawsze wpływa w tym przypadku cała grupa czynników. Przede wszystkim znaczenie ma cel biznesowy danej kampanii reklamowej oraz poziom jej konkurencyjności. Podczas pierwszego miesiąca (w którym odbywa się kampania testowa) reklama w Google Ads wiąże się z reguły z ceną mieszczącą się w przedziale od 1000 do 3000 zł, choć nie należy sztywno traktować tego przedziału. Na cenę usługi wpływa również cena promowanego produktu lub usługi oraz ich rodzaj, a także czas procesu zakupowego.

Znaczenie okazuje się mieć także profil klienta oraz poziom rozwoju prowadzonego przez niego biznesu. Reklama w Google Ads poza samym budżetem reklamowym obejmuje również wynagrodzenie agencji, które traktowane jest jako stała miesięczna opłata. Reasumując, nie ma stałej ceny za reklamę w Google Ads. Wszystko zależy bowiem od agencji realizującej usługę, a także specyfiki biznesu. Należy mieć przy tym na uwadze, że prowadzenie tego typu kampanii powinno mieć charakter stały, przy jednoczesnym uwzględnieniu różnych form działań promocyjnych w Internecie.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
kampania reklamowa linki sponsorowane płatne reklamy

Related Posts