reklama na fanpage

Administracja fanpage – jak robić to skutecznie

Media społecznościowe

Media społecznościowe w tym firmowy fanpage stały się niezwykle popularnym narzędziem komunikacji. Są wykorzystywane nie tylko przez osoby prywatne, ale również jako kanał marketingowy wielu firm. Dodatkowo takie portale jak Facebook stale się rozwijają, co rusz dodając nowe narzędzia i zwiększając funkcjonalność witryn. Prowadzenie profilu firmowego to jednak wyzwanie. Trzeba dbać o przygotowywanie odpowiednich, wartościowych treści, ale również o skuteczną moderację. Jakie są zasady skutecznego administrowania fanpagea? Tego wszystkiego dowiesz się od nas! Przeczytaj koniecznie.

Czy warto w ogóle posiadać firmowy fanpage?

Tak naprawdę posiadanie firmowego profilu w mediach społecznościowych to aktualnie podstawa. Tak samo, jak firmowa strona internetowa. Bez tego jesteśmy po prostu niewidzialni dla użytkowników, a co za tym idzie-potencjalnych klientów. Żeby jeszcze bardzo uświadomić sobie tę skalę, warto wiedzieć, że aż 2 miliardy ludzi na świecie korzysta z Facebooka. W Polsce natomiast jest to ponad 15 milionów użytkowników. Brak firmowego fan page’a odbiera marce możliwość dotarcia do tak szerokiego grona użytkowników!

Poza tym taki profil pozytywnie wpływa na wizerunek firmy i wzrost jej rozpoznawalności w sieci. Nie można nie wspomnieć o tym, że promocja w social mediach jest sporo tańsza w porównaniu do innych form reklamy. Szczególnie jeśli zdecydujemy się prowadzić kontro firmowe samodzielnie, bez wsparcia profesjonalnej agencji.

Wielkość fanpage

Trzeba pamiętać, że inaczej będzie się pracowało z firmą, która ma dziesiątki czy setki tysiące fanów, a zupełnie inaczej z taką, która nie ma nawet tysiąca lub dopiero startuje.

Obciążenie jeśli chodzi o pracę  jest nieporównywalne, natomiast nie oznacza to, że startowanie z nowym profilem jest proste czy bezobsługowe. W obecnej chwili, gdy tak wiele firm i stron jednocześnie walczy o uwagę użytkowników Facebooka, jest to bardzo trudne zadanie.

Jak wygląda skuteczna administracja fanpage?

Oczywiście stronę na Facebooku czy w innym medium społecznościowym może prowadzić zasadniczo każdy. Jednak warto zapoznać się, chociaż z podstawowymi zasadami obowiązującymi w tej dziedzinie. W końcu chodzi o to, by czerpać jak najwięcej korzyści z posiadania firmowego profilu, nieprawdaż?


Jeśli zależy Ci na dotarciu do szerokiego grona odbiorców, pamiętaj by zadbać o:

  • Wyznaczenie sobie celów – to nie tylko doskonała motywacja. Określenie konkretnych celów pozwala na precyzyjne zaplanowanie działań i dobranie treści, które chcemy publikować. Co więcej, jeśli wiemy, co chcemy osiągnąć, to jesteśmy w stanie kontrolować postępy w tym kierunku.
  • Ustalenie harmonogramu – Systematyczność to klucz do sukcesu, jeśli chodzi o media społecznościowe. Warto rozplanować dokładnie kiedy, w jakich godzinach oraz jakie treści będą wyświetlane na profilu. Ustalenie takich rzeczy z wyprzedzeniem daje możliwość przygotowania wpisów o wysokiej jakości. Pisanie postów na szybko i byle jak na pewno nie idzie w parze z sukcesem.
  • Wysoką jakość wartościowych treści – Tematy warto wymyślać z wyprzedzeniem. Może użytkownicy sami sugerują w komentarzach, jakie treści by ich interesowały? Zwróć na to uwagę i postaram się spełniać prośby odbiorców i brać do serca ich sugestie. To w końcu od nich zależy twój sukces.
  • Regularną kontrolę statystyk – Statystyki są stworzone po to, by ułatwiać działania. Dlatego warto z nich korzystać. Można z nich dość szybko wywnioskować, które treści się „klikają”, a które mają małą ilość wyświetleń i raczej lepiej z nich zrezygnować. Dzięki temu profil będzie rozwijać się w szybszym tempie i przyciągać większą liczbę użytkowników

fanpage

Na czym polega moderacja na fanpage?

Jeśli posłużyć się tutaj definicją słownikową, to moderacja polega na kierowaniu dyskusją. To pojęcie bardzo ogólne, ale zasadniczo oddaje istotę pracy moderatora. Do jego obowiązków należy odpowiadanie na komentarze i wiadomości prywatne użytkowników. Powinien sprawdzać, czy nie pojawiają się wśród nich obraźliwe treści, a w przypadku zlokalizowania takich, ukrywać je. Ni mniej, ni więcej chodzi o ogólną kontrolę jakości rozmów toczonych na danym profilu. Jeśli zależy nam na sukcesie w mediach społecznościowych i zgromadzeniu wokół marki zgranej, zaaranżowanej społeczności to moderacja profilu jest niezbędna.

Nikt nie będzie chciał spędzać czasu na profilu, na którym pojawiają się niekulturalne wypowiedzi, wulgaryzmy czy bezsensowne uwagi. Częstym zabiegiem spamerów jeśli chodzi o fanpage jest też umieszczanie pod wpisami firmowymi ogromnej ilości nic nieznaczących gifów lub tak zwanych łańcuszków. Są to treści zawierające w sobie polecenie lub prośbę o rozesłanie tej informacji do jak największej liczby odbiorców. Moderator może je szybko wyłapywać i usuwać, tak by nie obniżały jakości contentu na profilu.

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
administracja FB Prowadzanie FB zarządzanie kontem reklamowym

Related Posts