Komu zlecić marketing szeptany

Komu zlecić marketing szeptany?

Marketing Marketing szeptany

Marketing szeptany jest narzędziem, którego głównym celem jest wywołanie szumu i dyskusji wokół marki. Firmy chcą, aby się o nich mówiło. Jeśli użytkownicy pozostawiają dobre opinie o marce i jej produktach, jest to dla niej bardzo duży sukces. Dobrze przeprowadzona kampania marketingu szeptanego może właśnie sprawić, że marka będzie na rynku bardzo dobrze postrzegana. Komu zlecić marketing szeptany? Warto wybierać zaufane agencje marketingowe, które wykonują swoją pracę w sposób rzetelny i dokładny. Źle przeprowadzony marketing szeptany może doprowadzić do wielu problemów.

Czym jest marketing szeptany i jakie są jego cele?

Marketing szeptany (ang. Word of mouth marketing) są to działania promocyjne, które polegają na wywołaniu dyskusji o marce, produkcie lub usłudze, zwykle na forach internetowych, w mediach społecznościowych i na wielu innych grupach, jego celem jest poinformowanie grupy docelowej o marce i jej produktach, powinno się to dziać w sposób jak najbardziej spontaniczny i naturalny, po to, aby użytkownicy nie zostali zaatakowani nachalną reklamą, która może nawet i zniechęcić do firmy.

Podstawą prowadzenie kampanii marketingu szeptanego jest wywoływanie dyskusji. Dlatego też marketingowcy muszą odpowiednio dopasować miejsce przeprowadzania kampanii do tematyki działań firmy i jej grupy docelowej. Dużą zaletą tej formy promocji jest fakt, że może być ona prowadzona na wielu kanałach jednocześnie, są to:

  • Komentarze na blogach i social mediach
  • Posty w social mediach
  • Wpisy na forach
  • Opinie w internecie 
  • Polecenia znajomych

Trzeba wiedzieć też komu zlecić marketing szeptany, ponieważ jest to bardzo ważne, aby osoba prowadząca kampanie wiedziała jakie miejsce będzie najlepsze do przeprowadzenia kampanii, jak już zostało to wspomniane. Musi ono pasować do tematyki firmy inaczej użytkownicy bardzo szybko wyczują fałsz i reklamę.

Czym jest marketing szeptany

Główne zalety marketingu szeptanego

Word of mouth marketing ma bardzo dużo zalet, jeśli zostanie przeprowadzony w odpowiedni sposób może przynieść firmie wiele korzyści, a są to między innymi:

  • Budowanie pozytywnego wizerunku marki 
  • Szybkie pojawianie się efektów
  • Zwiększenie zainteresowania marką
  • Niskie koszty prowadzenia kampanii
  • Może być zastosowanie praktycznie w każdej branży 
  • Możliwość tworzenia pozytywnych skojarzeń z marką i jej produktami 

Komu zlecić marketing szeptany?

Marketingiem szeptanym musi zajmować się osoba, która ma doświadczenie i wiedzę na ten temat. Często niestety zdarza się zatrudniać osoby, które tej wiedzy nie posiadają, a dzieje się tak, że zwykle proponują oni bardzo korzystne ceny. Mimo tego, że jest to najtańszy sposób to jednocześnie jest on bardzo zawodny i może powodować wiele problemów. Osoba taka zwykle dokonuje wiele wpisów na forach nie mających nic wspólnego z firmą, robi to w sposób nachalny i mało naturalny, a to wywołać może pogorszenie opinii i wizerunku marki w sieci.

Komu zlecić marketing szeptany? Osobie, która posiada wiedzę zarówno teoretyczną jak i praktyczną. Najlepiej byłoby poprosić o jej portfolio, jednak nie każdy marketingowiec je posiada. W takim przypadku można poprosić o wykonanie kilku działań jakie osoba byłaby w stanie wykonać.

Ile kosztuje WoMM?

Ile kosztuje marketing szeptany

Nie ma jasnej i jednej ceny jaka obowiązywałaby dla każdej kampanii marketingu szeptanego. Zwykle każda agencja marketingowa posiada swój cennik i wycenia swoją pracę każdemu klientowi z osobna. Jednak należy pamiętać, że dobrze wykonana praca musi mieć swoją cenę. Jeśli pojawiają się oferty za bardzo niskie ceny, można się spodziewać, że praca nie zostanie wykonana w sposób rzetelny i może przynosić więcej strat niż pożytku. Dlatego też odpowiedz na pytanie, ile kosztuje marketing szeptany może być następująca od około 3000 do 4000 złotych miesięcznie przy 200 bądź 300 wpisach.

Dlaczego warto zatrudnić agencję marketingową do prowadzenia marketingu szeptanego?

Zatrudniając agencję marketingową, która posiada renomę i cieszy się dobrymi opiniami w Internecie, można być spokojnym, że powierzone zadanie zostanie wykonane w sposób rzetelny i z dużym zaangażowaniem. Co więcej agencje te oprócz doświadczenia i dużej wiedzy, posiadają bazy kont w serwisach społecznościowych i na forach, które były przez nich przez wiele lat tworzone. Komu zlecić marketing szeptany? Dobrym pomysłem będzie agencja marketingowa, która zna się na tym najlepiej.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
kampania marketingowa reklama social media

Related Posts