Studia marketingowe a praca w branży

Agencje marketingowe Content marketing Marketing

Praca w marketingu uważana jest za prestiżową. Wydaje się, że stwarza ona szansę na stały rozwój oraz wysokie wynagrodzenie. Dlatego wiele młodych osób chciałoby pracować w marketingu. Studia marketingowe a praca w branży? Ten kierunek, mimo że jest bardzo pożądany, nie zawsze jest wystarczający do zdobycia wymarzonego stanowiska.

Studia marketingowe a praca w branży – jak to wygląda?

Praca w agencji marketingowej po studiach marketingowych

Na polskich uczelniach ciężko jest znaleźć kierunek o nazwie: marketing. Zazwyczaj jest to nazwa: zarządzanie i marketing. Tworzone są jednak przeróżne specjalizacje, na których studenci mają możliwość zdobycia wiedzy z zakresu nowoczesnych technologii w promocji oraz marketingu. Czego właściwie można się nauczyć na takich studiach? Podpowiedzią może być na przykład wykaz realizowanych na studiach przedmiotów. Będzie to między innymi: finansowanie działalności marketingowej, logistyka marketingowa, content marketing, badania marketingowe, marketing dóbr konsumpcyjnych i industrialnych, strategie marketingowe, controlling w marketingu oraz wiele innych.

Po ukończonych studiach absolwenci mogą szukać pracy w takich zawodach jak: specjalista do spraw mediów społecznościowych, specjalista do spraw Public relations oraz specjalista do spraw marketingu. Skończone studia marketingowe a praca w branży? Niestety nie wygląda to za dobrze. Studia marketingowe trwają 5 lat. Gdy student kończy studia, zazwyczaj jest w wieku 25 lat i nie posiada żadnego doświadczenia.

Poszukiwania zatrudnienia w branży okazują się bardzo trudne, a gdy już ktoś zdecyduje się przyjąć świeżego absolwenta po studiach marketingowych, to zazwyczaj nie wiąże się to z dużymi zarobkami. Dlatego zalecane jest, aby już w trakcie studiów zdobywać pożądane doświadczenie. Mogą to być praktyki. Niestety osoby, które nic nie robiły poza studiami, postrzegane są jako bierne i mniej zaradne od osób, które wyróżniają się odbytym stażem. Należy tutaj zapamiętać, że praca w branży marketingowej nie polega tylko na wiedzy teoretycznej, ale też na umiejętnościach współpracy z ludźmi, odporności na stres i przede wszystkim zdolności zarządzania własnym czasem – tego wszystkiego nie nauczą na studiach, dlatego należy zdobywać doświadczenie w różnych firmach marketingowych samodzielnie.

Studia marketingowe a praca w branży – czy dyplom jest potrzebny do znalezienia zatrudnienia?

Czy potrzebne są studia marketingowe do znalezienia pracy w branży?

Studia marketingowe a praca branży – zastanawiasz się, czy są one potrzebne do tego, aby odnieść sukces w zawodzie? Oczywiście, że są potrzebne, ponieważ w ich trakcie zdobywasz ogromną wiedzę związaną z marketingiem. Jednak musisz tutaj zapamiętać, że nie są one wystarczające. To, że ukończysz taki kierunek nie daje Ci gwarancji, że odniesiesz sukces zawodowy. Musisz o niego sam zawalczyć. Im wcześniej zaczniesz zdobywać doświadczenie w zawodzie, tym łatwiej będzie Ci zdobyć wymarzoną posadę. Naprawdę warto już w czasie studiów zdobywać potrzebne umiejętności i poznawać specyfikę tej branży. Ukończone studia marketingowe a praca w branży są ze sobą jak najbardziej powiązane.

Kariera w marketingu często zaczyna się od stażu, który zazwyczaj jest bezpłatny. Przy braku doświadczenia nie ma co liczyć na wysokie stawki wynagrodzenia. Praktyki i staże są najlepszą możliwością rozwoju dla studentów. Jeśli dobrze wykorzystają ten czas, to zdobędą pożądane umiejętności. W niektórych przypadkach, jeśli student wykaże się podczas takiego stażu czy praktyk, to może on zostać zatrudniony w danej firmie marketingowej po ukończeniu studiów.

Czy warto stale się rozwijać?

Studia marketingowe a praca w branży nie zawsze może okazać się tym, czego spodziewał się student. Jeśli marketing i reklama nie były jego pasją, to ciężko mu będzie odnaleźć się w tym świecie. Osoby pracujące w marketingu zajmują się tym przez wiele godzin w ciągu dnia, nawet w czasie wolnym. W tym zawodzie nie ma określonego sztywno czasu pracy. Ponadto ważne jest tu to, aby stale się rozwijać i pogłębiać swoją wiedzę. Może to być pisanie bloga, udzielanie się na forach tematycznych, prowadzenie mediów społecznościowych czy też czytanie popularnych, tematycznych serwisów. Warto tutaj zwrócić uwagę na bardzo ważną kwestię, jaką jest obecność w Internecie. Osoby chcące odnieść sukces w marketingu powinny uważać na to, co udostępniają na swoich profilach w mediach społecznościowych, ponieważ niektóre rzeczy mogą być źle odebrane przez potencjalnych pracodawców.

Na czym dokładnie polega praca w agencji marketingowej?

Jak wygląda praca w marketingu

Obawiasz się, że skończysz studia marketingowe, a praca w branży Cię rozczaruje? Musisz koniecznie dowiedzieć się, na czym dokładnie polega praca w marketingu i reklamie. Zacząć należy od tego, że jest to przede wszystkim praca biurowa. Do zadań, jakie są zazwyczaj wykonywane, zaliczyć można na przykład: badanie rynku, planowanie i realizowanie kampanii reklamowych, tworzenie baz danych klientów, monitorowanie działań konkurencji, tworzenie materiałów promocyjnych, analizowanie wyników prowadzonych działań, współpraca z agencjami reklamowymi, planowanie oraz realizacja zadań związanych z komunikacją z klientami i wiele innych.

Zakres obowiązków zależeć będzie od doświadczenia pracownika oraz od wielkości firmy. Warto tutaj jeszcze wspomnieć o przydatnych cechach osobowych, jakie powinien posiadać przyszły marketingowiec, a będzie to: komunikatywność, otwartość, terminowość oraz ambitność. Jeśli odznaczasz się takimi cechami i odpowiada Ci charakter pracy w branży marketingowej, to zdecyduj się na studia marketingowe, ale pamiętaj o zdobywaniu doświadczenia. Korzystaj z różnych praktyk dostępnych dla studentów. Po kilku latach przekonasz się, że był to dobry wybór.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]
praca w agencji marketingowej praca w agencji reklamowej praca w marketingu

Related Posts