Wybór influencera do współpracy
Obecnie siła rekomendacji w sprzedaży produktów jest bardzo duża, to też sprawia, że firmy szukają sposobów, aby ich opinie w sieci było jak najlepsze. W Internecie swoją działalność prowadzą influencerzy, czyli osoby wpływowe, które posiadają grupę osób, która śledzi ich poczynania, ufa im i darzy dużą sympatią. Są oni również bardzo wiarygodni i uznawani przez odbiorców za autorytety. Wybór influencera do współpracy nie jest zadaniem łatwym i wymaga podjęcia pewnych kroków i przemyślenia pewnych decyzji, aby nie popełnić błędów, które mogą skutkować pogorszeniem wizerunku firmy w sieci, bądź nie przynieść żadnych pozytywnych efektów. Co w takim razie zrobić, aby wybór influencera do współpracy był skuteczny i jak najbardziej efektywny?
Co zrobić, aby wybór influencera do współpracy był skuteczny?
Jak wiadomo zachowania konsumentów na przestrzeni lat bardzo mocno zmieniały się i obecnie wielu klientów przed dokonaniem zakupu szuka opinii o produkcie na forach internetowych, ogląda recenzje na YouTube, a także czyta opinie na różnych blogach. Często też kierują się oni opinią influencera o danym artykule. Influencerzy mają tak dużą siłę, że potrafią oni nawet stworzyć trend na używanie danego produktu, co oczywiście jest bardzo korzystnym zjawiskiem dla przedsiębiorstwa. Bardzo ważne jest więc aby twórca był odpowiednio dopasowany do działalności jaką prowadzi firma i by jego tematyka była zbliżona do tematyki poruszanej przez firmę. Jest to kluczowe, ponieważ to właśnie od tego zależy czy podejmowane działania przez firmę trafią do jej potencjalnych klientów.
Co w takim razie zrobić, aby wybór influencera do współpracy był skuteczny, by nie stracić pozytywnego wizerunku, a wręcz przeciwnie umocnić go oraz stać się bardziej wiarygodnym w oczach konsumentów. Poniżej znajduje się kilka wskazówek, na które warto zwrócić uwagę szukając twórcy, który miałby promować produkt danej organizacji.
Wybór influencera do współpracy – określenie celu kampanii
Pierwszym zasadniczym krokiem w momencie wyboru influencera do współpracy jest określenie celu kampanii jaki miałby być realizowany w ramach podejmowanych działań. Chodzi o to, aby zidentyfikować własne wymagania i potrzeby oraz uświadomić sobie jaki efekt będzie satysfakcjonujący. Odpowiedzi na te pytania pozwolą odpowiednio wybrać influencera i rozpocząć z nim owocną współpracę. Jeżeli chodzi o rodzaje celów to mogą one bardziej dotyczyć wizerunku bądź sprzedaży. Jeżeli chodzi o wizerunek to może to być jego poprawa, dotarcie do szerokiego grona odbiorców bądź stanie się w oczach potencjalnego klienta bardziej wiarygodnym przedsiębiorstwem. Natomiast cele sprzedażowe to oczywiście zwiększenie wyników finansowych, większa ilość zamówień bądź rosnąca liczba odwiedzin na stronie internetowej.
Wybór influencera do współpracy – zwrócenie uwagi na tematykę jego działalności
Kolejny bardzo ważny aspekt, jeżeli chodzi o wybór influencera do współpracy to właśnie zwrócenie uwagi na tematykę jego działalności. Najczęściej przedsiębiorstwa decydują się na wybór takiego influencera, którego tematyka zbliżona jest do tematyki promowanego produktu. Takie podejście jest bardzo poprawne, ponieważ dzięki temu reklama będzie zdecydowanie bardziej wiarygodna profesjonalna, a influencer będzie w stanie podeprzeć się na własnej wiedzy i doświadczeniu prezentując dany produkt. Rzetelność recenzji wymaga właśnie pewnej wiedzy i to dzięki niej konsumenci mogą postrzegać dany przekaz za zdecydowanie bardziej autentyczny. Należy też zwrócić uwagę na to jak wcześniej z reklamą radził sobie twórca i czy jego przekaz był ciekawy i interesujący czy może bardziej nachalny i niedbały.
Na czym polega skuteczna reklama na Facebooku?
Media społecznościowe odgrywają znaczącą rolę, jeżeli chodzi o promocję firm. Przedsiębiorstwa widzą w nich bardzo wiele korzyści, jeżeli chodzi o reklamowanie własnego produktu bądź usługi. W social mediach można spotkać się z dużą liczbą potencjalnych klientów, nawiązać z nimi kontakt w bardzo łatwy i szybki sposób oraz pokazywać produkty na wiele ciekawych sposobów. Jeżeli chodzi o Facebook to tutaj istnieje kilka cennych porad, na które warto zwrócić uwagę reklamując swoje produkty w tym serwisie. Przede wszystkim na samym początku trzeba określić cele, które będą realizowane w ramach kampanii, kolejno należy wybrać grupę docelową, do której kierowany będzie przekaz, a następnie dopasować do niej podejmowane działania. Nie obejdzie się oczywiście bez kontroli i wyciągania wniosków z wyników jakie osiągnęły podjęte czynności.